Als u een kijkje neemt op de websites van bekende bedrijven, dan zult u al snel opmerken dat veel bedrijven gebruik maken van een bedrijfsblog. Een bedrijfsblog kan een zeer waardevolle toevoeging zijn aan de website van bedrijven en we leggen u graag uit waarom. Het is namelijk een dynamische pagina waarop u voortdurend content kunt delen, hier kunt u veel voordeel uit halen.
Beter vindbaar
Een bedrijfsblog is het ideale kanaal om meer content op uw website te plaatsen. Door middel van meer relevante content, verhoogt u de kans om gevonden te worden in de hoge resultaten van de zoekmachines. Als mensen op zoek zijn naar informatie dan doen ze dat doorgaans door middel van een vraag in te voeren in de zoekmachine. Door blogartikelen te wijden aan de vragen van potentiële klanten, zorgt u ervoor dat ze niet alleen het antwoord gemakkelijk kunnen vinden, ze zullen uw website ook eerder bezoeken. Een online casino kan bijvoorbeeld artikelen plaatsen met beginnerstips voor spellen zoals Baccarat, Black Jack of Roulette. Daarnaast kan het casino regelmatig relevante updates geven over nieuwe spellen, betaalmogelijkheden en meer op het blog. Kortom een bedrijfsblog is de uitgewezen plek om nuttige informatie en oplossingen te delen. Zodra u een nieuw artikel op uw blog heeft geplaatst, kunt u dit vervolgens weer delen via uw social media.
Onmisbaar voor online marketing
Op uw website zelf staat doorgaans informatie die niet snel wijzigt. Denk bijvoorbeeld uw contactgegevens, informatie over het bedrijf, producten en diensten en veelgestelde vragen. Zodra u de website eenmaal af heeft, is er niet veel ruimte over om handige informatie te delen. Op deze manier biedt een blog de ideale oplossing. Via een bedrijfsblog kunt u namelijk dagelijks informatie blijven delen die u vervolgens weer kunt delen via andere online marketing kanalen. Zo benoemden we eerder al social media, maar een nieuwsbrief is nog zo’n voorbeeld.
Voegt persoonlijkheid toe
Hoewel uw website normaliter redelijk kort en bondig is, is uw bedrijfsblog de plaats waar u uw persoonlijkheid kunt laten stralen. Blogartikelen zijn doorgaans minder stug en juist informeel. Het is niet ongebruikelijk om een kijkje achter de schermen te geven via de blog en uw klanten kennis te laten maken met medewerkers. Door persoonlijkheid toe te voegen aan uw website, kunt u vertrouwen winnen van klanten en het draagt bij aan het verhogen van de gunfactor. Het is tevens de perfecte plaats om te laten zien waarin uw bedrijf zich onderscheidt van anderen.
Inspelen op trends
Door middel van een bedrijfsblog kunt u specifieke content schrijven voor trends. Aangezien trends tijdelijk zijn, is het niet altijd handig om uw website hiervoor te gebruiken. Als u uw website namelijk elke keer aan moet passen aan de trends, dan bent u nooit klaar. Een blog is daarom de beste optie, u kunt voor elk seizoen, feestdag en andere trend een geoptimaliseerd artikel schrijven wat uw vindbaarheid verhoogt en betrouwbaarheid opbouwt onder uw doelgroep. Door up-to-date te blijven met de markt laat u uw klanten zien dat u een expert bent op uw gebied wat autoriteit en professionaliteit uitstraalt.
Langdurige en meetbare resultaten
Door uw bedrijfsblog te optimaliseren profiteert u van langdurige resultaten, onder andere in de vorm van conversies. De content op uw blog zorgt ervoor dat u meer publiek aantrekt, wat tevens zorgt voor een toename van klanten en aankopen. Artikelen van jaren geleden kunnen vandaag de dag nog nieuwe klanten aantrekken, zo waardevol kan een bedrijfsblog zijn. Bovendien zijn de resultaten van artikelen gemakkelijk meetbaar via tools zoals Google Analytics. Met deze tools kunt u de prestaties van uw bedrijfsblog niet alleen analyseren, maar ook optimaliseren.