Linkbuilding strategie

Linkbuilding strategie nodig?  Wilt u gezaghebbende backlinks voor uw website te bouwen? Dan bent u op de juiste plaats.

U zult genieten van het proberen van de uitvoerbare link building strategieën in deze nieuwe gids. In dit artikel ga ik me richten op strategieën die echt werken en die gemakkelijk te repliceren zijn voor je eigen website.  Blijf lezen om te leren waar linkbuilding over gaat, waarom het belangrijk is, wat voor soort links je moet bouwen en hoe, en welke tools je kunnen helpen de efficiëntie te verbeteren en meer backlinks te verdienen in 2022.

Linkbuilding strategie 2022

Wat is Link Building? Link building is de praktijk van het verwerven van hyperlinks (backlinks) van andere relevante en gezaghebbende websites naar uw eigen website.

Het doel is om Google te vertellen dat uw website een betrouwbare bron van informatie is en ervoor te zorgen dat uw webpagina’s goed scoren op de zoekresultaten pagina’s voor relevante zoekwoorden.

Waarom is Link Building zo belangrijk? U heeft waarschijnlijk gehoord dat backlinks goed zijn voor SEO voordelen.

Ze zijn een van de ranking factoren die Google gebruikt om de autoriteit en geloofwaardigheid van uw webpagina’s te evalueren. Als gezaghebbende websites naar uw bron linken, vertelt dit Google dat uw pagina waardevolle informatie weergeeft en dat uw website betrouwbaar is.

U kunt backlinks zien als stemmen. Hoe meer links van hoge kwaliteit er naar uw website verwijzen, hoe hoger u zult scoren in Google, wat u zal helpen meer organisch verkeer naar uw website te leiden.

Google richt zich echter op de kwaliteit van links (en niet alleen op de kwantiteit ervan).

Als u goed wilt scoren in de SERP’s, moet u links van hoge kwaliteit bouwen die bijdragen aan de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van uw website.

Je vraagt je misschien af:

Wat zijn de kenmerken van een hoogwaardige link? En, hoe kun je ze bouwen? Wat voor soort links moet je bouwen om je SEO te verbeteren?
Voordat we duiken in de link building strategieën die u moet gebruiken in 2022, is het belangrijk om te begrijpen wat voor soort links u moet bouwen voor uw website.

Linkbuilding prijzen en pakketten

Heel wat bedrijven uit Vlaanderen en Nederland besteden hun Linkbuilding strategie  uit aan ons team. We hebben ook veel SEO firma’s en webdesigners die gebruik maken van onze linkbuilding dienst.

Onze pakketten zijn geldig voor één jaar en kunnen maand per maand of onmiddellijk voor 1 jaar betaald worden. Als u kiest voor 1 factuur per jaar ontvangt u een korting van 15 %

(alle prijzen excl. 21% BTW)

 

Linkbuilding Pakket 1
Per maand
€ 160
Link building 5 woorden
Een pakket van relevante links naar uw website. U ontvangt 100 homepage links op verschillende domeinen per jaar + 50 Internationale Blog posts over uw website
Linkbuilding Pakket 1 aanvragen
Linkbuilding Pakket 2
Per maand
€ 300
Link building 10 woorden
Een pakket van relevante links naar uw website. U ontvangt 200 homepage links op verschillende domeinen per jaar + 100 Internationale Blog posts over uw website
Linkbuilding Pakket 2 aanvragen
Linkbuilding Pakket 3
Per maand
€ 420
Link building 15 woorden
Een pakket van relevante links naar uw website. U ontvangt 300 homepage links op verschillende domeinen per jaar + 150 Internationale Blog posts over uw website.
Linkbuilding Pakket 3 aanvragen

 

Voor meer zoekwoorden/pagina’s maken we graag een offerte op maat.

We kunnen uw pagina’s door middel van linkbuilding  op de eerste plaats van Google krijgen enkel en alleen indien uw pagina’s reeds op de 2 de of 3 de pagina van Google staan.

Indien nodig moeten we eerst de pagina’s optimaliseren of moeten er eerst geoptimaliseerde pagina’s geschreven worden. De prijzen liggen hier per pagina tussen de € 100 en € 200 éénmalig, afhankelijk van het aantal SEO pagina’s dat u wenst.

Wij plaatsen links van hoge kwaliteit:

Links van websites met een hoge autoriteit hebben een grotere invloed op de zoekresultaten dan links van pagina’s met een lage autoriteit.

Heeft de pagina die naar uw website linkt een hoge autoriteit?

Als dat zo is, zal het meer autoriteit (PageRank) doorgeven aan uw webpagina en u helpen uw zoekresultaten te verbeteren.

U kunt de pagina-autoriteit van elke URL gemakkelijk controleren met tools zoals Ahrefs en Semrush.

Ook de algemene domein autoriteit van de verwijzende bron is van invloed op de kwaliteit van de link.

Bijvoorbeeld, het verwerven van een backlink van Forbes zal meer waarde opleveren dan het verwerven van een link van Quora of een blog zonder naam.

Nogmaals, zowel Semrush als Ahrefs komen van pas wanneer u de domein autoriteit (DA) of domein rating (DR) van een domein wilt controleren.

Semrush’s Backlink Analytics dashboard toont de verdeling van uw verwijzende domeinen door hun domein autoriteit score.

Relevantie van de verwijzende website
Als het gaat om de kwaliteit van links, is een andere factor die telt de relevantie.

Als u een website over car wash diensten, zou het zinvol zijn om een link te krijgen van een hoge autoriteit website in de digitale marketing domein? Niet echt. De sleutel tot het bouwen van waardevolle links is het verkrijgen van een link van gezaghebbende websites die nauw verwant zijn aan uw website en niche.

Linkbuilding strategie

Plaatsing van de link

Een andere factor die van invloed is op de kwaliteit van een backlink is de plaatsing of positie op de pagina.

Is uw link opgenomen in een stuk inhoud?

Links in voetteksten en zijbalken zijn niet zo waardevol als contextuele links die zijn opgenomen in de inhoud van een pagina.

Daarom moet u ernaar streven om in-contextlinks te verkrijgen vanuit de hoofdtekst van een webpagina of blogbericht.

Mijn website heeft 91% contextuele links, wat zeker bijdraagt aan mijn zoekresultaten en organisch websiteverkeer.

Ankertekst

Ankertekst is het woord of de zin waarboven uw link is geplaatst. Google gebruikt ankertekst om te begrijpen waar de gelinkte pagina over gaat. Dit betekent dat uw ankertekst relevant moet zijn voor de inhoud van uw webpagina.

Het gebruik van exact match ankertekst of ankertekst boordevol trefwoorden wordt echter als spam beschouwd.

Samen met de anchor-tekst, moeten de woorden en zinnen rond uw link ook relevant zijn voor waar uw pagina over gaat.

Nofollow vs. Dofollow Links

Websites kunnen een “nofollow”-attribuut (rel=”nofollow”) aan uw link toevoegen, waarmee u Google vertelt geen PageRank of link juice aan de gelinkte pagina door te geven. Het is vergelijkbaar met Google te vertellen de twee websites niet te associëren vanuit het oogpunt van ranking.

Het is duidelijk dat dofollow links meer waarde hebben dan nofollow links, omdat ze autoriteit (PageRank) en betrouwbaarheid aan uw webpagina doorgeven.

Andere veelgebruikte link-attributen zijn:

Rel=”gesponsord”: Dit geeft aan dat er voor de link is betaald en dat deze geen link juice of PageRank mag doorgeven.
Rel=”UGC”: Het geeft aan dat de link afkomstig is van user-generated content (UGC) zoals commentaren en forums en dat deze gemanipuleerd kan zijn door de doelwebsite.
DeLinkbuilding strategie we                         die ik gebruik hebben me geholpen veel dofollow links op te bouwen, die 54% van mijn totale backlinks uitmaken.

Een hoger percentage dofollow links wordt beschouwd als een teken van een solide linkprofiel.

In het volgende deel van dit artikel zal ik de ethische, white hat link building strategieën delen die mij hebben geholpen een geweldig linkprofiel op te bouwen. Dus, blijf op de hoogte om te leren hoe u het succes van mijn link building strategie te repliceren voor uw website in 2022.

Meest effectieve link building strategieën voor 2022

Nu u weet hoe u de kwaliteit van een link kunt bepalen, is het tijd om te beginnen met het bouwen van links van hoge kwaliteit naar uw eigen site.

Laat me je helpen op weg te gaan door mijn bewezen linkbuilding strategieën met je te delen.

Creëer deelwaardige inhoud

Het is geen geheim dat het creëren van goede, deelbare inhoud de sleutel is tot het verdienen van backlinks van hoge kwaliteit. Als je wilt dat bloggers, uitgevers en andere merken een link naar je website plaatsen, moet je iets maken dat “link-waardig” is.

Het klinkt misschien als iets wat je al een miljoen keer online hebt gehoord, maar er zijn niet veel mensen die je vertellen hoe je het eigenlijk moet doen en wat voor soort inhoud je moet maken.

Dus, laat me je laten zien hoe je deelbare inhoud te creëren met real-life voorbeelden van hoe anderen zijn het gebruik van deze link building strategie.

Curate industrie statistieken
Mensen en merken linken vaak terug naar onderzoeken, enquêterapporten en lijstartikelen die industrie-relevante statistieken, trends en voorspellingen verzamelen.

Veel merken, marketeers en uitgevers, waaronder ikzelf, citeren hun bevindingen vaak in blogberichten, sociale-mediaposts en andere inhoudelijke stukken. Meestal krijgt de website ook een backlink naar zijn resource pagina.

Het verzamelen van dergelijke industriële rapporten en statistieken is een van de gemakkelijkste manieren om automatisch backlinks op te bouwen zonder extra inspanningen.

Echter, het uitvoeren van een enquête en het samenstellen van het rapport kan tijdrovend zijn.

Maak infographics en andere visuele elementen

Hoe vaak heeft u al verwezen naar een grafiek, diagram of infographic om complexe processen te begrijpen?

Visuals maken het eenvoudiger om ingewikkelde informatie te consumeren, en daarom zijn ze supergemakkelijk om naar te linken.

Wanneer u een krachtige infographic, grafiek, of een andere visuele asset maakt om nuttige informatie te verstrekken, verhoogt dit uw kansen op het verwerven van meer links. Veel van deze links kunnen komen van websites met een hoge autoriteit in uw niche en bijdragen aan het verbeteren van uw zoekresultaten.

En het beste deel?

De meeste links zullen worden gemaakt door mensen die uw infographic direct op hun website hebben geplaatst en terug hebben gelinkt naar uw site als bron. Je hoeft ze niet eens te benaderen.

Het enige wat u hoeft te doen is onderzoek doen naar een onderwerp dat relevant is voor uw niche, een infographic ontwerpen, en deze publiceren op uw eigen website. Zorg ook voor een embed code, waarmee andere websites en uitgevers uw infographic gemakkelijk kunnen delen op hun sites.

Natuurlijk kunt u nog een stapje verder gaan om uw infographic te promoten en te gebruiken om links naar uw website op te bouwen.

Benieuwd hoe?

U kunt uw infographic delen op sociale media met een link naar uw infographic post. Je kunt ook bloggers en redacteuren van toppublicaties in je niche benaderen om je infographic te delen.

Het sturen van een eenvoudige, to-the-point e-mail werkt ook goed bij de meeste uitgevers. Hier is een voorbeeld:

Hey [naam], ik heb deze infographic samengesteld over [onderwerp] en ik denk dat het meer waarde zal toevoegen aan je post over “[post titel en link].”
Bekijk het hier: [Link naar de infographic] Is dit iets wat uw publiek leuk zou vinden? Ik zou het op prijs stellen als u het zou willen delen op uw website. Veel publicaties plaatsen mijn infografieken over verschillende marketing-gerelateerde onderwerpen opnieuw.

Het indienen van infographics bij publicaties is een andere effectieve link building tactiek.

Ik heb ook een lijst samengesteld van websites die infografieken kunnen indienen en die u de kans geven om uw infografiek opnieuw te publiceren om het bereik ervan te vergroten en een backlink voor uw eigen site op te bouwen. Je kunt de lijst hier bekijken.

Ontwikkel nuttige tools die relevant zijn voor uw branche
Naast statistieken, case studies, en visuele middelen, trekken tools ook links aan van tientallen bronnen op een natuurlijke manier.

Als u een nuttige tool voor uw branche lanceert, is de kans groot dat merken en professionals uit de branche deze zullen gebruiken en erover zullen praten. Dit betekent dat je meer backlinks zult krijgen.

Bijvoorbeeld:

Neil Patel nam in 2017 Ubersuggest over, een tool voor zoekwoordonderzoek, vernieuwde de gebruikersinterface en nam extra functies op, zoals CPC-gegevens. In feite bood hij gebruikers gratis meer informatie, wat de populariteit van Ubersuggest hielp vergroten.

Door iets waardevols gratis aan te bieden, kun je gemakkelijk tonnen bezoeken en backlinks genereren zonder gastberichten te schrijven, infographics te maken of aan linkbuilding outreach te doen.

Het lanceren van een gratis tool of een tool met een paar gratis features is een andere effectieve strategie om links aan te trekken van industry leaders en andere professionals.

Publiceer Listicles

Listicles krijgen 2x meer verkeer en 1,5x meer backlinks dan andere blog post formaten, volgens een Semrush studie.

Vraag je je af waarom?

Omdat listicles het makkelijker maken voor lezers om meer informatie te consumeren door het op te delen in kleine brokjes content.

Je zou kunnen overwegen om lijstjes te maken zoals:

7 tips om [iets] beter te doen
12 tools die u kunnen helpen om [iets] gemakkelijk en efficiënt te doen
Tips van 15 [uw branche] experts over [onderwerp relevant voor uw branche]
Veel van mijn berichten met het hoogste aantal backlinks zijn listicles.

En, ze scoren ook goed in de SERPs.

 

Maak diepgaande gidsen

Het Semrush Content Marketing onderzoek dat in de bovenstaande sectie werd aangehaald, toonde ook aan dat artikelen van meer dan 7000 woorden 4x meer verkeer en 1,5x meer shares (links) genereren dan artikelen van gemiddelde lengte (900-1200 woorden).

“How-to” artikelen en diepgaande gidsen, zoals deze, ontvangen ook 1,5x shares (links).

Dat komt omdat zulke lange content stukken lezers een enorme hoeveelheid informatie op één plek geven, waardoor ze de go-to bron voor dat specifieke onderwerp worden.

Maak gebruik van gastbloggen

Gast blogging is een van de meest populaire link building strategieën tot op heden.

Maar de juiste benadering van gastplaatsing is veranderd. Als u SEO-waarde wilt halen uit gastbloggen, moet u strategisch en authentiek zijn in uw aanpak.

U kunt niet langer een oke post schrijven voor een niet-gerelateerde website om een backlink te krijgen en hopen dat uw zoekmachine rankings verbeteren. Zo kom je zeker nergens.

Als u backlinks van hoge kwaliteit, hogere zoekresultaten, meer organisch zoek- en verwijzingsverkeer en meer gekwalificeerde leads wilt verkrijgen, moet u dat doen:

Kies je gastposten websites selectief. Zorg ervoor dat ze relevant zijn voor uw niche en een hoge domein autoriteit (DA) hebben.
Kies onderwerpen die relevant zijn voor het publiek van de website, die nog niet behandeld zijn op de website, en die gerelateerd zijn aan waar u het beste in bent.
Creëer een uniek stuk inhoud dat mensen kan helpen om iets beter te doen. Deel je persoonlijke ervaringen en bewezen methodes die echt werken.
Voeg een link toe naar uw bron die meer waarde toevoegt aan het onderwerp. Focus niet op linkbuilding. Focus op het leveren van waarde.
Om mijn link profiel op te bouwen en mezelf te vestigen als een expert in de industrie, heb ik bijgedragen aan publicaties met een hoge autoriteit, zoals Inc.com, HuffPost, Forbes, CoSchedule, en meer dan 100 andere websites.

Uw gast post links kunnen worden beschouwd als spammy als:

U betaalt de uitgever om uw artikel en link te plaatsen.
De post bevat exacte overeenkomst ankertekst om terug te linken naar een pagina op uw website.
De website geen verband houdt met uw niche.
3. Doe directory inzendingen
Online directories zouden ook een deel van je link building strategie moeten zijn. Echter, alleen gebruik maken van relevante en gerichte online directory inzendingen voor white hat link building.

Traditioneel werden bedrijven opgenomen in de gele pagina’s (gedrukte bedrijvengidsen). Nu, wanneer u wilt zoeken naar een product of dienst, wendt u zich waarschijnlijk tot zoekmachines om een bedrijf in de buurt te vinden.

Daarom moet u uw bedrijf opnemen in gidsen met een hoge autoriteit om backlinks te krijgen, de zichtbaarheid en het bereik van uw zoekopdrachten te verbeteren en hoger in de rangschikking te komen.

Hier zijn een paar tips die je moet volgen bij het registreren van je bedrijf in online directories:

Kies directories die relevant zijn voor uw niche en doelgroep.
Overweeg om uw bedrijf op te nemen in directories met een hoge domein autoriteit (DA).
Gebruik alle functies van het aanmeldsysteem van de gidsen om een gedetailleerde vermelding te maken. Sommige directories vragen alleen om NAP (naam, adres, telefoonnummer) details, terwijl sommige ook foto’s, klantbeoordelingen en beoordelingen bevatten.
Blijf consistent met de gegevens die je aan verschillende adreslijsten over je bedrijf verstrekt. In ieder geval moeten de NAP-gegevens overal online constant zijn.

Stuur E-mails naar Bloggers en Uitgevers voor Link Building

U moet link building e-mail outreach tactieken gebruiken als u wilt white hat links van top publicaties in uw niche op te bouwen.

Voor deze, moet u eerst op zoek naar link building mogelijkheden en vind mensen of publicaties die waarschijnlijk naar u te koppelen.

De makkelijkste manier om dit te doen is door te zoeken op uw doel trefwoord in Google. Kopieer de URL van de top zoekresultaten en gebruik een link analyse tool om domeinen te vinden die terug linken naar het. De sites die naar hen teruglinken zijn allemaal prospects die waarschijnlijk ook naar uw resourcepagina’s zullen teruglinken.

Een andere manier om link-building prospects te vinden is door gebruik te maken van een krachtige tool. Semrush’s Link Building Tool kan u helpen de SERPs te analyseren en de meest geschikte linkers voor uw website te vinden. Zodra u uw link building prospects hebt gevonden, moet u op zoek gaan naar hun e-mailadres en hen bereiken met een gepersonaliseerde e-mail.

linkbuilding strategie

Reageer op relevante blog posts

Een andere effectieve linkbuilding strategie  is om commentaar te geven op andere blog posts op relevante websites. U zult tactvol een backlink in uw commentaar moeten opnemen.

Het commentaar moet er niet geforceerd uitzien. Terwijl je het doet om links te bouwen, moet je focus liggen op het opbouwen van een goede relatie met de auteur van de post door het maken van een zinvolle opmerking.

Je kunt:

Waardeer de auteur en maak hun dag.
Voeg een betekenisvol inzicht toe over het onderwerp en deel een bron die meer waarde kan toevoegen aan de post.
Een discussie starten door een vraag te stellen of je mening te delen over een punt waar de auteur het over had in zijn bericht.
Naast linkbuilding is blogcommentaar een geweldige manier om relaties op te bouwen en te onderhouden met andere bloggers, auteurs en uitgevers.

Krijg uw links toegevoegd in Resource Pages

De volgende strategie op deze lijst van link building strategieën voor 2022 is een van mijn persoonlijke favorieten. U moet vinden en uit te reiken naar resource pagina’s toe te voegen uw berichten die een waardevolle aanvulling op die pagina kan zijn.

Resource pagina’s zijn pagina’s die linken naar geweldige inhoud stukken over een bepaald onderwerp. Hun doel is om de #1 go-to bron voor informatie over een onderwerp te creëren.

Een resource pagina wordt soms ook een “pilaar pagina” genoemd omdat het verschillende nuttige links bevat en is geoptimaliseerd voor verschillende gerelateerde zoekwoorden.

Om uw link toe te voegen aan een resource pagina, moet u zich eerst richten op het vinden van relevante resource pagina’s. U kunt dit doen door te zoeken op de volgende termen op Google:

[Uw trefwoord] inurl:links
[Uw trefwoord] “nuttige bronnen”
[Uw trefwoord] “nuttige links”
[Uw trefwoord] inurl:resources
[Uw trefwoord] intitle:links
[Uw trefwoord] “beste bronnen”
[Uw trefwoord] “beste sites”
[Uw trefwoord] “plaatsen om te leren”
[Uw trefwoord] “beste blogs”
[Uw trefwoord] “andere bronnen”

Bijvoorbeeld:

Als je een bakkerij hebt of een blog met bakrecepten, laat me je dan helpen een aantal van de beste pagina’s te vinden in de bakkerijsector met behulp van Google Zoeken.

Bekijk de resource pagina’s een voor een en controleer ze om te analyseren of het verkrijgen van een backlink van hen de moeite waard is.

Het is gemakkelijk om uit te vinden of een website of resource pagina geschikt is om uw berichten op te plaatsen. Echter, relevantie zou niet de enige metriek moeten zijn die je in overweging neemt.

Je moet ook kijken naar de pagina-autoriteit van de resource pagina en de geloofwaardigheid van de website.

Als alles voldoet aan je linkbuilding criteria, kun je contact opnemen met de redacteuren van de resource pagina om hen te vragen je artikel toe te voegen aan hun pagina. Sommige resource pages staan je ook toe om een artikel in te dienen dat goed past op hun resource page.

Voordat je een resource pagina benadert voor het toevoegen van een link, moet je er zeker van zijn dat jouw link hun resource pagina beter maakt.

Herstel verloren en kapotte links

Na verloop van tijd worden links verbroken of gaan ze verloren om verschillende redenen. Het kan zijn dat de auteur per ongeluk een link verwijdert tijdens het updaten van een post of de pagina waarnaar gelinkt werd kan verwijderd zijn.

Broken link building is een van de meest populaire link building strategieën. Vraag je je af waarom?

Omdat, in plaats van te vragen om links, je eigenlijk iemand helpt om de niet-werkende links op hun webpagina’s te repareren.

U moet relevante pagina’s in uw branche vinden die naar uw bronnen kunnen linken. Kijk of ze kapotte uitgaande links hebben en benader ze met het verzoek om hun kapotte link bij te werken door naar een relevante bron op uw website te verwijzen.

Een gemakkelijke manier om dit te doen is om het backlink profiel van uw concurrent te controleren en hun gebroken links te vinden. En vraag dan aan de redacteuren om ze te vervangen door links naar uw bronnen.

Profiteren van de kapotte links van uw concurrenten is niet de enige linkbuilding strategie  voor het bouwen van kapotte links die u kunt gebruiken. U moet zich ook richten op het terugwinnen van uw eigen gebroken en verloren links. Anders zullen uw concurrenten ze tegen u gebruiken.

U kunt Semrush’s Backlink Analytics dashboard gebruiken om uw eigen verloren backlinks en verwijzende domeinen te volgen.

U kunt dan de redacteuren van de site bereiken om die verloren of gebroken links terug te vorderen door ze te vervangen door een relevante bronlink van uw website.

Zet linkloze merkvermeldingen om in backlinks

Wanneer iemand uw merk noemt in een post, kunnen ze wel of niet naar u linken. Maar u kunt ze een vriendelijk duwtje in de rug geven om uw ongelinkte merkvermeldingen om te zetten in backlinks.

Nu is de vraag: Hoe kunt u deze niet-gelinkte merkvermeldingen vinden?

U moet Google Alerts, andere social listening tools gebruiken om bij te houden wie uw merk vermeldt. En, gebruik die merkvermeldingen als een kans om nieuwe links te krijgen en relaties op te bouwen. Als een thought leader in de digitale marketingindustrie, zijn er artikelen en gesprekken geweest waarin mensen citaten van mij hebben opgenomen of mijn naam hebben genoemd. Enkele van deze bronnen zijn:

Zodra u de domeinen identificeert die u vermelden, is het gemakkelijker om linkloze vermeldingen om te zetten in gekoppelde merkvermeldingen, wat gelijk staat aan het opbouwen van nieuwe backlinks voor uw website.

Word geïnterviewd op Podcasts

Het is vrij gebruikelijk om links op te bouwen door het schrijven van gastberichten, maar het creëren van een uniek stuk inhoud kost veel tijd en moeite.

Aan de andere kant kun je gewoon een schets van het onderwerp maken, er met de gastheer van een podcast over praten, en boem! Zij zullen je ook een backlink geven.

Tegenwoordig winnen podcasts enorm aan populariteit bij mensen, omdat je er onderweg naar kunt luisteren en nieuwe dingen kunt leren. En, er is een podcast over bijna elk onderwerp waar je over wilt praten.

Bijvoorbeeld: Ikzelf host een business en marketing podcast, de Marketing Groei Podcast.

En ik word vaak uitgenodigd om deel te nemen aan andere podcasts door gerenommeerde bronnen in de industrie om te praten over marketingstrategieën, ondernemerschap, sociale media, influencer marketing, en al die dingen waar ik in uitblink. Die bronnen geven ook een link terug naar mijn website.

Neem deel aan Expert Roundups

Ben je lange posts tegengekomen zoals: “101 Experts delen hun top Link Building Technieken”?

Dit soort berichten staat bekend als een expert roundup en daarin verzamelt de uitgever gewoon inzichten in een bepaald onderwerp van verschillende experts uit de industrie.

Het beste deel?

Deze berichten geven ook een link terug naar de website van elke deskundige die hun inzicht in het onderwerp gedeeld. Dit maakt het een win-win situatie voor zowel de experts als de roundup curator.

Ik heb veel roundup posts van experts over verschillende onderwerpen gemaakt voor mijn blog, omdat ze gemakkelijker te cureren zijn en veel tractie naar de blog genereren.

Op dezelfde manier heb ik deelgenomen aan roundups van deskundigen door andere gerenommeerde publicaties in mijn niche om meer exposure te krijgen, mezelf te profileren als een thought leader, en een backlink te verwerven.

Hier is een voorbeeld van een paar links die ik heb opgebouwd door deel te nemen aan een roundup voor experts:

Naast het opbouwen van backlinks, heeft het me ook geholpen om relaties op te bouwen met mensen uit mijn branche en mijn kennis en expertise onder de aandacht te brengen van mijn doelpubliek.

Je kunt ook zoeken naar bestaande roundup posts over de onderwerpen waarin je geïnteresseerd bent en waar je goed in bent. En, reik uit naar de publicatie of redacteur om hen te vragen een citaat of tip van u toe te voegen.

Om relevante expert roundups te vinden die passen bij uw genre, kunt u zoekopdrachten uitvoeren op de volgende termen op Google:

[Uw trefwoord] intitle: “wekelijkse roundup”
[Uw trefwoord] intitle: “roundup”
[Uw trefwoord] inurl:roundup
De meeste redacteuren zullen je niet afwijzen als je geweldige inzichten of bruikbare tips hebt om waarde toe te voegen aan hun roundup post.

11. Voer Reverse Image Searches uit om links terug te winnen
Als u infographics of andere deelbare visuele middelen met betrekking tot uw branche hebt gemaakt, is de kans groot dat veel sites uw afbeelding of infographic gebruiken.

Maar hebben ze u gecrediteerd met een link? Misschien wel, misschien niet. U kunt een omgekeerde zoekopdracht uitvoeren op Google Afbeeldingen om URL’s te zoeken die uw afbeelding of infographic gebruiken. Als ze u niet hebben gecrediteerd, neem dan contact met hen op via e-mail en vraag hen om een link naar uw originele bron toe te voegen. De meeste uitgevers zullen dit met minimale inspanning doen.

Maak gebruik van vraag en antwoord platformen

Het gebruik van vraag-en-antwoord platforms zoals Quora en Reddit kan je ook helpen bij het bouwen van links naar je website. Ze kunnen je ook helpen om je linkprofiel te diversifiëren.

U moet zich bezighouden met relevante leden van de gemeenschap en vragen en zorg ervoor dat u waarde biedt met uw antwoorden. Vergeet niet dat de sleutel tot het bouwen van links van hoge kwaliteit niet is om eender welke link toe te voegen, maar om relevante inhoud te delen die de vraag van de gebruiker beantwoordt.

U kunt en moet een link naar een relevante bron op uw website opnemen in uw antwoord om een relevante backlink te verkrijgen.

Wees actief op sociale media

Sociale media netwerken kunnen een geweldige toevoeging zijn aan uw linkbuilding strategie  in 2022.

Door actief te worden op sociale media, kunt u de betrokkenheid stimuleren en ervoor zorgen dat uw inhoud wordt gevonden door meer mensen die het kunnen delen met hun doelpubliek. Dit kan u helpen uw algemene zichtbaarheid te vergroten en uw linkprofiel te verbeteren.

Ik post ook regelmatig op sociale-medianetwerken zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.

Actief zijn op sociale media is niet alleen beperkt tot het consistent posten van nieuwe content. Je moet ook in gesprek gaan met mensen die reageren op je posts en Stories en regelmatig reageren op hun opmerkingen of vragen.

 

Integreer uw digitale PR en linkbuilding strategie

De beste manier om kwalitatieve links te bouwen is om uw online PR-strategie te mixen met uw linkbuilding strategie. Het kan u helpen een aanzienlijk aantal redactionele links met een hoge autoriteit te verdienen via persberichten, verhalen van journalisten en andere mediapublicaties.

De sleutel is om journalisten en invloedrijke bloggers in uw niche te bereiken om uw verhaal te verslaan en over uw merk en producten/diensten te praten.

Mijn PR-Linkbuilding strategie gebruiken om links op te bouwen heeft wonderen verricht voor mijn merk. U kunt mijn PR-case study bekijken om te leren hoe ik PR heb gebruikt voor merkopbouw en linkbuilding.

 

Hoe kunt u de ROI van uw Link Building Campagne meten?

Nu moet je het belang van linkbuilding begrepen hebben en hoe je backlinks van hoge kwaliteit voor je website kunt verwerven.

Maar niet veel marketeers weten hoe ze kunnen bijhouden of de link building strategieën die ze gebruiken wel of niet hun tijd en inspanningen waard zijn. Om de doeltreffendheid van uw link building campagne te evalueren, moet u de ROI van uw link building campagne meten.

Benieuwd hoe je dat doet?

Hier zijn een paar tips die u kunnen helpen bij het bijhouden en meten van de ROI van uw link building strategieën:

Voer backlink analyses uit.
Volg het aantal merk vermeldingen en sociale aandelen die je hebt.
Volg uw verwijzingsverkeer.
Track veranderingen in search rankings en organisch verkeer over een periode van tijd.
De enige link building tools die u nodig heeft
Link building helpt u niet alleen uw zoekresultaten en organisch verkeer te verbeteren, maar geeft uw merk ook meer exposure. Maar het implementeren van de hierboven besproken link building strategieën vergt veel inspanning en kan tijdrovend zijn.

Wat als u uw link building processen en taken kunt automatiseren?

Het zal u zeker een hoop tijd besparen en u helpen de efficiëntie te verbeteren. Je zult in staat zijn om meer backlinks van hoge kwaliteit te krijgen in minder tijd.

Vraag je je af of dat zelfs mogelijk is?

Wel, het is mogelijk. Want er zijn tal van krachtige gratis en betaalde tools die u kunnen helpen alles te automatiseren, van het analyseren van uw backlink profiel tot het filteren van spammy links, het verzenden van gepersonaliseerde outreach e-mails, en het vinden van gebroken links.

Laat me een aantal van de link building tools met je delen die je leven makkelijk kunnen maken en je helpen meer gedaan te krijgen in minder tijd. Backlink analyse tools zoals Semrush, Moz’s Link Explorer, Ahrefs, en Linkody