Waarom linkbuilding?

Waarom linkbuilding? en Wat is Link Building? Een Definitie
Link building, simpel gezegd, is het proces van het krijgen van andere websites om terug te linken naar uw website. Alle marketeers en bedrijfseigenaren zouden geïnteresseerd moeten zijn in het bouwen van links om verwijzend verkeer te genereren en de autoriteit van hun site te verhogen.

Waarom linkbuilding nodig?

Waarom linkbuilding nodig en Waarom links bouwen? Google’s algoritmes zijn complex en altijd in ontwikkeling, maar backlinks blijven een belangrijke factor in hoe elke zoekmachine bepaalt welke sites ranken voor welke zoekwoorden. Het bouwen van links is een van de vele tactieken die worden gebruikt in zoekmachine optimalisatie (SEO) omdat links een signaal zijn voor Google dat uw site een kwaliteitsbron is die het waard is om geciteerd te worden. Daarom hebben sites met meer backlinks de neiging om hogere rankings te verdienen.

Er is echter een goede en een slechte manier om links naar uw site op te bouwen. Als u de lange termijn levensvatbaarheid van uw site en bedrijf, moet u alleen bezig met natuurlijke linkbuilding, dat wil zeggen, het proces van het verdienen van links in plaats van het kopen van hen of anderszins te bereiken door middel van manipulatieve tactieken (soms bekend als black-hat SEO, een praktijk die uw site kan krijgen in wezen verbannen uit de zoekresultaten).

Dat gezegd hebbende, natuurlijke, organische linkbuilding is een moeilijk, tijdrovend proces. Niet alle links zijn gelijk: Een link van een gezaghebbende website zoals de Wall Street Journal zal een grotere impact hebben op je ranking op de SERP dan een link van een kleine of nieuw gebouwde website, maar links van hoge kwaliteit zijn moeilijker te krijgen.

Deze gids zal je leren hoe je kwalitatieve links kunt bouwen die je organische rankings verbeteren zonder de Google richtlijnen te overtreden.

Vergeet niet dat linkbuilding noodzakelijk is voor het bereiken van hoge organische zoekposities.

Waarom linkbuilding?

Waarom linkbuilding belangrijk is voor SEO

Link building is belangrijk omdat het een belangrijke factor is in hoe Google webpagina’s rangschikt. Google merkt op dat:

“In het algemeen kunnen webmasters de rang van hun sites verbeteren door het aantal sites van hoge kwaliteit dat naar hun pagina’s linkt te verhogen.”

Stel dat we een site hebben waarop we windturbine-apparatuur promoten die we verkopen. We concurreren met een andere fabrikant van windturbine-apparatuur. Een van de factoren waar Google naar kijkt om te bepalen hoe onze pagina’s worden gerangschikt, is linkpopulariteit.

Hoewel het bovenstaande voorbeeld een algemeen visueel begrip geeft van waarom link building belangrijk is, is het erg basaal. Het laat belangrijke factoren achterwege zoals:

Het vertrouwen en de autoriteit van de linken pagina’s.

De SEO en content optimalisatie van de respectievelijke sites.
De ankertekst van de inkomende links.
Voor een meer diepgaande uitleg van hoe PageRank wordt berekend, lees deze bronnen:

Het originele Google PageRank document
Een diepgaande bespreking van de formule achter PageRank
De Wikipedia pagina over het onderwerp
Het belangrijkste concept om te begrijpen is dat, zoals Google zegt, u meer kans heeft om uw inhoud hoger te laten scoren voor trefwoorden waarop u zich richt als u externe websites kunt krijgen om naar uw pagina’s te linken.

Eenvoudige Link Building Strategieën: Hoe krijg je andere sites om naar jou te linken
Er zijn een aantal link building strategieën die gebruikt worden om externe websites naar de jouwe te laten linken:

Content Creatie & Promotie – Creëer meeslepende, unieke, kwalitatieve content waar mensen op een natuurlijke manier naar willen verwijzen en linken, en vertel mensen erover. Je moet het woord verspreiden voordat je kunt verwachten dat iemand je inhoud vindt en ernaar linkt!
Recensies en vermeldingen – Breng uw product, dienst of site onder de aandacht van beïnvloeders in uw branche, zoals populaire bloggers of mensen met een groot aantal volgers in de sociale media.
Links van vrienden en partners – Vraag mensen die je kent en mensen met wie je samenwerkt om een link naar je site te plaatsen. Onthoud dat relevantie belangrijk is; links van sites die zich in dezelfde algemene branche of niche bevinden als uw site zullen meer waarde hebben dan links van willekeurige, niet-gerelateerde sites.
Het kan een tijdje duren om veel links op te bouwen, maar wees geduldig, en onthoud dat sluiproutes zoals het kopen van links tegen de richtlijnen van Google zijn en verwoestend kunnen zijn voor uw SEO. Neem geen risico’s.

Bouw gratis links met interne linkbuilding

Er is een makkelijke, onderschatte manier om links te bouwen naar de pagina’s die u probeert te verbeteren in de zoekmachine rankings voor. En het is een methode waar je totale controle over hebt: Interne link building.

In een poging om een webpagina te krijgen om te rangschikken, zijn er een paar belangrijke factoren te overwegen:

Anchor Text – Een van de belangrijkste dingen die zoekmachines in aanmerking nemen bij het ranken van een pagina is de daadwerkelijke tekst die een linkende pagina gebruikt om over jouw content te praten. Dus als iemand linkt naar onze Good Guys Wind Turbine Parts site met de tekst “wind turbine onderdelen”, zal dat ons helpen om hoog te scoren voor dat trefwoord zin, terwijl als ze gewoon tekst als “Good Guys LLC” hadden gebruikt om te linken naar onze site, zouden we niet genieten van hetzelfde ranking voordeel voor de zin “wind turbine onderdelen”.
Kwaliteit van de Linking Page – Een andere factor waarmee rekening wordt gehouden is de kwaliteit van de pagina die de link stuurt; zoekmachines staan links van hoge kwaliteit, vertrouwde pagina’s om meer te tellen in het stimuleren van rankings dan twijfelachtige pagina’s en sites.
De pagina waar de link op gericht is – Vaak, wanneer mensen over uw site praten, zullen ze linken naar de homepage. Dit maakt het moeilijk voor individuele pagina’s om hoge rankings te bereiken (omdat het zo moeilijk is voor hen om hun eigen link equity te genereren).
Dit zijn allemaal elementen die we niet in de hand hebben als we proberen andere sites naar ons te laten linken. We hebben echter wel controle over al deze elementen bij het linken naar onze eigen pagina’s vanuit onze eigen inhoud. Dat kunnen we wel:

Bepalen welke ankertekst te gebruiken.

Waarom linkbuilding en beslissen naar welke pagina die ankertekst moet wijzen. Ervoor zorgen dat de kwaliteit en inhoud van de linking pagina hoog is (aangezien het onze pagina is!).
Het bouwen van externe links naar uw site is belangrijk, maar door meer van uw inspanningen te richten op de optimalisatie van deze interne links kunt u kwaliteit in-bound links bouwen met rijke ankertekst naar de juiste pagina’s, wat u een ongeëvenaarde ranking boost zal geven (gratis!).

Interne Link Building Tools en Tips

Dus hoe ga je te werk om deze geweldige interne links te bouwen? Nou, je kunt een systeem opzetten om je pagina’s aan elkaar te linken in een paar eenvoudige stappen:

Keyword Research for Link Building – Ten eerste, moet u een keyword research tool te gebruiken om tal van zoekwoorden voorgesteld aan u die zowel relevant en populair zijn.
Wijs Trefwoorden toe aan Inhoud – Vervolgens, moet u uw trefwoorden strategisch groeperen, om een zoekvriendelijke informatie architectuur te creëren.
Link pagina’s met behulp van gerichte ankertekst – De laatste stap is om uw trefwoord onderzoek toe te passen op intelligente inter-linking; u doet dit door te linken naar inhoud met behulp van de zoekwoorden die u hebt ontdekt.
De uitvoering van het derde punt is de sleutel. Je moet er zeker van zijn dat je linkt naar de juiste pagina’s met de juiste ankertekst. Hier zijn een paar snelle tips om dat effectief uit te voeren:

Linkbuilding site zoeken

Deze is vrij eenvoudig, en kan worden gebruikt voor meerdere doeleinden:

Pagina’s op uw site vinden om naar een nieuwe pagina te linken – Wanneer u nieuwe inhoud maakt, wilt u ervoor zorgen dat u op uw site kunt zoeken naar vermeldingen van vergelijkbare trefwoordvariaties die u misschien naar die pagina wilt linken.
Een pagina vinden die al is gemaakt om naar te linken – Uw site kan meerdere auteurs van inhoud hebben. In dit geval hebt u misschien een vaag idee dat er een pagina over “windturbinerotoren” is gemaakt, maar u kent de paginatitel of URL niet. In dit geval kunt u het trefwoord intypen in uw site-zoekopdracht om de corresponderende pagina te vinden, of Google zelf gebruiken. Om dit te doen zouden we simpelweg typen: “site:https://back-links-kopen.nl/” in Google. Dit zou alle pagina’s opleveren die deze zin bevatten en die Google heeft geïndexeerd.